Traduceri

nov.
25
După om. Originea filozofică a transhumanismului.
Partea a III-a

A. Shchipkov ”După om. Ideologia și promovarea transhumanismului în lumea modernă” Capitolul 2. Originea filozofică a transhumanismului: între filozofia imanenței și postmodernism 1. Transhumanismul are un loc special între ideologiile cvasi-religioase care au apărut în mediul postmodern. Transhumanismul urmărește transformarea ontologică a societății umane și a persoanei. Ca atare, acest fenomen trebuie evaluat din perspectiva… Continue reading După om. Originea filozofică a transhumanismului. Partea a III-a

nov.
07
După om. Umanism și transhumanism.
Partea a II-a

A. Shchipkov ”După om. Ideologia și promovarea transhumanismului în lumea modernă” Capitolul 1. Umanism și transhumanism. Origine 1. În viziune umanistă omul este sursa moralei și a perfecțiunii de toate tipurile. Orice auto-perfecționare a persoanei își are originea și scopul în persoana însăși și este străină de o morală abstractă. Scopul vieții omului și a… Continue reading După om. Umanism și transhumanism. Partea a II-a

nov.
04
După om. Ideologia și promovarea transhumanismului în lumea modernă

Cu ceva zile în urmă noul ministru al Educației, doamna Ligia Deca informa despre existența unui manual de ”Egalitate de gen. Predarea și integrarea în învăţământul preuniversitar” și recomanda utilizarea acestuia în sala de clasă. Detaliile sunt cunoscute, nu le mai înșir aici. Evident, acest fapt a creat un val de indignare îndreptățit în rândul… Continue reading După om. Ideologia și promovarea transhumanismului în lumea modernă

dec.
29
Despre Harry Potter și repere îndoielnice

Am fost întotdeauna fascinată de povești. Vă amintiți de colecția copilăriei noastre ”Povești nemuritoare”? Ca orice copil, pe la 10 ani eram convinsă că pot născoci cel mai bun, mai frumos, mai neobișnuit basm din lume, ce mai, ceva cu totul și cu totul original. Îmi aduc aminte de o după-amiază de vară, una dintre… Continue reading Despre Harry Potter și repere îndoielnice

apr.
30
Expertul în educație

Ce au în comun un antreprenor, un actor și, în sfârșit, un profesor de matematică? Exact, educația. Dacă în cazul profesorului Florian Colceag te-ai gândi că e oarecum natural, deși e greu de spus în ce constă ”expertiza internațională în educația copiilor și a excelenței”, în cazul lui Tudor Chirilă, actor și inițiator al campaniei… Continue reading Expertul în educație

feb.
19
Excesul de morală

Cu ceva ani în urmă o prietenă m-a întrebat de ce copilul meu nu are voie să se uite la televizor. „A nu avea voie să se uite la televizor” nu era expresia cea mai potrivită pentru situația noastră. Copilului meu nu-i era interzis nimic, doar că… nu aveam televizor. (Ceea ce nu însemna mare… Continue reading Excesul de morală

feb.
07
Despre PISA, competențe și societăți secrete

Cu nebunia testelor PISA nu ne luptăm numai noi. Așa cum știm, ultima testare a avut loc în 2018, iar rezultatele au fost publicate în a doua jumătate a anului 2019. Înainte de a ne alătura corului asurzitor care cere ”să se facă în sfârșit ceva” să aruncăm o privire la opinia profesorului de biologie… Continue reading Despre PISA, competențe și societăți secrete

ian.
28
Asediați copiii, nu le lăsați nici o posibilitate de scăpare!

”Dacă ar fi să ne luăm după experții în marketing, starea ideală, pe care trebuie să și-o însușescă copiii în ziua de azi, nu mai este curiozitate sau entuziasm, ci coolness. Iar a fi cool însemnă: să te simți deasupra celorlalți pentru că deții lucruri pe care alții nu le au, să te comporți peste… Continue reading Asediați copiii, nu le lăsați nici o posibilitate de scăpare!

ian.
13
Cărți electronice și biblioteci virtuale

Suntem cu toții de acord că o carte rămâne o carte indiferent de suportul – clasic sau electronic – pe care se găsește, deși, de la Marshall McLuhan încoace (”The medium is the message”), ar trebui să ne punem întrebarea dacă lucrurile stau cu adevărat așa. Așadar, ce citim când citim cărți electronice? Și ce… Continue reading Cărți electronice și biblioteci virtuale